torsdag 9 september 2010

sit-coms, bananas and Grobanites

I förrgår natt hade jag en ganska skum dröm.

Jag och Vingen hade på något sätt hamnat i TV-serien "How I met your mother", man kan säga att vi hade blivit nya Marshall och Lily. Då vi seriens vana trogna hänger på gängets favoritpub kommer ytterligare en ny kille in i och sätter sig vid vårt bord, var på han, på bred sydstatsdialekt, säger

- When I was a kid, my favourite song was "Lil' banana had fourteen colors in costumes"! Now it's played everywhere!

Strax efter detta spelas flera olika sekvenser upp med olika människor sjungandes på den här låten. Den scen jag minns visar en kille med mörkt, lockigt hår som står i ett kök med något som verkar vara hans mamma. Han röst låter precis som Josh Grobans och han höjer armarna mot skyn när han sjunger.

När jag vaknade kom jag fortfarande ihåg melodin så jag spelade in mitt yrvakna nynnande på mobilen för att föreviga det. Kanske kan bli nästa monsterhit? Watch out, Gaga.

1 kommentar:

Powered By Blogger

Bloggintresserade