fredag 23 juli 2010

blablablablabla

Det rådde total girlpower på jobbet idag, I'll tell you.

Det knackade på två små pliriga tanter, varav en varit missionär i Bolivia i tjugosex år. "Hon är en riktig evangelist!" fnissade den ena och så satt de ned och fikade tillsammans med den kvinnliga komministern som precis kommit tillbaks från semestern.

Jag pratade om livet och vad som händer i höst. Ett av mina val föll i backen igår kväll så jag kör på det jag tänkte på innan dess.

Det är mysigt att jobba med lite äldre damer omkring sig. "Lilla gumman, lilla du" säger de när jag glider förbi med städvagnen.


"Ja, lilla V har blivit stor och ska ut i världen, minsann."

1 kommentar:

  1. Underbart skrivet! Jag vill höra mer om de pliriga tanterna och om dina reflektioner när du går där och städar.

    SvaraRadera

Powered By Blogger

Bloggintresserade