tisdag 26 januari 2010

i'd like to make myself believe that planet Earth turns slowly

Nu är jag tillbaks hemma igen efter att ha spenderat helgen med Linghomiez. Fredagen bjöd på tv-spelskväll hemma hos Vingen för att fira Ems 20-årsdag och Scampis 17-årsdag. Ja, vips, de växer upp så fort. Dagen efter firade dessutom tvillingarna hela ett år i livet! Det blev mysigt fika med nästan hela vår familj och nästan hela Emils.

Zelda ligger vid mina fötter och väntar på promenad, Vingen ligger i min säng och väntar på bättre tider. Nä vars, han är faktiskt het som en kamin och har ont i halsen, så jag ska fixa något ätbart till honom tänkte jag. Idag har jag ringt till vårdcentralen för att fixa friskintyg (även om jag hela tiden sa "sjukintyg" när jag frågade om det, lol) till min volontäransökan. Jag kunde dessvärre inte fixa något här, vilket innebär att jag måste boka tid i stan och skaffa det där. Hm. hm, hm. Det blir nog inget av min ansökan ändå. Järnvägar! som pappa skulle sagt.

Inte nog med att jag är phett seg och alltid fixar sånt här i tid (ansökan ska vara inne på måndag och no way att jag kommer få en undersökningstid på centrumkliniken tills dess), till råga på allt kostar den 600-800 kronor. Plus att en av mina referenser är på Depeche Mode för tillfället och inte har tid att hjälpa mig. Snyft.

Men misströsta ej! Jag upptäckte nämligen att Svenska kyrkan söker volontärer året runt och inte bara till Europa, så eventuellt blir det aktuellt för mig att söka till hösten/vintern (man måste ha fyllt 20). Annars har jag ju mina studier som börjar snart (Berättelser & berättande, 15 hp och Retorik 7,5 hp) och jag hoppas för mitt liv att jag kan följa med till Norge då Vingen och några av hans polare ska åka till våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger

Bloggintresserade