fredag 29 januari 2010

my mercury's in retro grade

Hör och häpna, jag och Vingen var vakna redan för fyrtio minuter sen!

Igår var jag på introduktion och föreläsning i Berättelser och berättande. Vingen följde med mig dit. Jag hade aldrig någonsin hittat dit annars. Jag hade förmodligen stått och ugglat vid en byggnad ett par hundra meter därifrån och undrat varför det inte kom någon.

Anyway. Det verkar verkligen vara en kurs som är min tekopp, so to speak. Klassen, som än så länge ligger på sju pers, var blandad ålder och alla verkar jätteschyssta. Vi fick se på två kortfilmer från 40-talet och analysera en text om en andjakt och allt var bara awesome. Jag, som inte har lyssnat koncentrerat på någon på ett tag, var skapligt trött efteråt. Men glad ändå!

Efter detta traskade jag till Elsas Hus där det spelades Trivial Pursuit (Genus-upplagan upptäckte jag sen, lol). I bakgrunden spelades nostalgi från högstadiet i form av H.I.M. och jag blev lite varm i kroppen så där. Men. Visste ni exempelvis att Napoleon Bonaparte hade en fru som hette Josefina som hade en hund som bet Napoleon när han var på turné? Nä. Nu vet ni. Jag tror inte någon riktigt vann spelet, men vi övergick så smidigt till Så det kan låta (HEMMA HOS OSS) istället. Malin briljerade i sifferfrågelåtarmomentet (sex ord från en låttext gömmer sig bakom siffror) men jag vet faktiskt inte vem som vann där heller. Jag tror det var Malin.

Nu lyssnar jag på Bloc Party medan kattze här försöker trampa på tangentbordet och därmed sabba mitt inlägg här. Åh! Btw, den låten kunde ingen igår, men det är ju den här ju!


Phett me sommar. Vi gick aldrig på LKPG HA HA! igår föresten. Det kostade ju 50 kr igår. Förut kostade det 30. Det har inte fattiga studenter råd med varannan vecka. Grr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger

Bloggintresserade