fredag 16 oktober 2009

father has spoken

Ikväll tipsade för övrigt Clockwork mig indirekt (via en länk på FaceBook...) om 30 Seconds to Mars nya singelsläpp "Kings and Queens". Jag gillar den skarpt än så länge. Sådär framtidseggande (jag har inget bättre sätt att beskriva det på). Om man bortser från att lyssna på texten i den känns det liksom i melodin som att det finns något bortom. Åh, jag vet inte. Men jag får samma känsla av t.ex. Bryans Adams "Here I am" eller U2s "Ultra Violet (Light my way)". Det är nog tonföljden i basen, måhända.

Mycket "whooah-oohh" är det i alla fall. I "Kings and Queens". Och det slår ju aldrig fel!



(Fast jag vet inte riktigt vart jag har Jared Leto efter hans roll i "Panic Room". Frågan är om jag visste det innan. Han har ju sådana där runda, isblå ögon som kan lura folk vart han vill. Brr.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger

Bloggintresserade