torsdag 15 oktober 2009

ways to make it through the wall

Hej, hej, hemskt mycket hej!

Jag ville egentligen inte börja skriva förrän jag har skaffat mig (tvingat någon annan att fixa) en respektabel bloggdesign, men eftersom Vingen har börjat blogga kom det som en knäskål i ryggen på mig. Så är det. På min lillebrors danslektioner går deras lärare och trycker knäet i ryggen på alla som kutar. Det kanske låter brutalt, men hon är väldigt söt och snäll har jag hört. Och man måste faktiskt ha bra hållning om man ska dansa.

Vad jag ville komma till var att jag liksom blev manad att börja om på nytt med mitt bloggande. Nu när jag har anmält mig till kurser i skrivande och allt!

Vingen skrev ett inlägg om R Kelly som jag kontrade. "The world's greatest" är faktiskt one of the best R&B-songs of all time. Jag tänkte att jag hade den singeln signerad, men kom fram till att det är Lises mor som präntat in "Grattis på födelsedagen Vivi från Nancy" på omslaget med kulspets. Eller var det Shakiras "Objection (tango)"? Osäkerheten kom plötsligt som ett knytnävsslag i ansiktet. Nä, det är Shakira, nu vet jag. Attans.

Tittar på bilder från högstadiet, jag saknar henne något förfärligt. Alltså Lise, inte Shakira. Men hon har det bra i Chile, det vet jag. Följ hennes äventyr
här.

2 kommentarer:

  1. Hej Veronica! Har ingen aning om vem Vingen är, men kul att han/hon fick dig att börja blogga igen. Ser fram emot att följa ditt skrivande! Jag gillar Kellys Step in the name of love och Go Getta, men har inte hört så mycket mer av honom. Ska kolla upp den där låten som Vingen och du nämnde. Skriv och berätta om helgens eskapader på Elsas hus och i Linghem! Själv har jag blivit bjuden på kebabtallrik på Hakepi ikväll. Väldigt fin bild förresten. Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Ännu roligare att du vill läsa det jag skriver! Jag är mycket smickrad! Hoppas kebabtallriken smakade och att vi ses snarast!!

    SvaraRadera

Powered By Blogger

Bloggintresserade