måndag 8 mars 2010

waiting for clear skies

Satt och lyssnade på Radio six från klockan fem för att ta del av premiären för Keanes nya singel "Clear Skies" som skulle sändas idag. Satt dessvärre och läste bloggar när den spelades, så jag upptäckte inte att det faktiskt var Tom som sjöng förrän i slutet på låten. Hm, men ja, att döma av mitt rätt så okoncentrerade lyssnande lät den som hämtad från Perfect Symmetry, han går upp i falsett på samma sätt (höhöh, det rimmade) men förhoppningsvis har de gått tillbaka lite på nya skivan, ingen som gillar dem kan ha redan nämnda Perfect Symmetry som favorit. Förutom min lillebror. Förstår inte riktigt det där.

Nåja, antar att den dyker upp på tuben vilken minut som helst. Omslaget till "The Night Train" är hur som helst awesome. Så med det i åtanke (+ att bandloggan är den samma som på "Hopes & Fears") håller jag tummarna för att det nya materialet låter som det ska.

Nog med namedroppande for now, nu ska jag äta rostat bröd.

EDIT: ååååå... DÄR kom låten upp. Bara några sekunder, och inte världens bästa kvalité, men man hör ju bra ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger

Bloggintresserade