söndag 13 december 2009

how did the roman empire become so big?

Just det! Jag har ju helt glömt bort att berätta om min och Vingens shoppingrunda i veckan. Eftersom vi båda här rätt så begränsad ekonomi och samtidigt är förtjusta i second hand gick turen förbi såväl Kretsboden (Stadsmissionens) som Bikupan (Röda Korsets). I den förstnämnda pungade Vingen ut med en ynka tjuga för en finfin denimskjorta som fick följa med på fest senare. Jag provade mest hattar. Hos Bikupan fortsatte hans lycka då en sofistikerat rutig kavaj och en till synes knappt använd Riley-skjorta blev hans för åttio (?) kronor.

Misoui, som inte samarbetar med någon ideell organisation, hittade jag en prima svart skärmmössa från Carl-Axel Petterssons herrkipering som Vingen propsade på att jag skulle ha. Förmodligen är det en realskolemössa från 60-talet. Jag älskar den hur som helst och känner mig lite som Emil i Lönneberga med den. Eller Mr Bison från Street Fighter. Alternativt musen Fievel i "Resan till Amerika".

Där var det slut på name-droppande. Man ser visst ingenting på bilden. Men det får vara så länge. Nu väntar vi bara på att Vingen lägger ut bilder på sina fynd. Fröken V säger God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger

Bloggintresserade