torsdag 10 december 2009

I wake up, it's a bad dream

Jag vaknade halv sju idag. Jo, men faktiskt. Det berodde visserligen på att väckarklockan gick igång och jag skulle väcka min lillebror till skolan, men ändå. Jag var inte ens trött. Däremot frös jag så det blev att gå tillbaka och krypa in under täcket igen. Råkade förstås somna om och vaknade inte förrän min hund bökade i ryggen på mig.

Hann under den tiden drömma tre mardrömmar. Kortfattat:

I den första skulle jag och en god vän leverera en borrmaskin (en sådan där handburen som man har hemma) till någon och var då tvungen att åka tåg in i en gruva. Tåget kom aldrig och både han och jag kände klaustrofobin komma krypande i den trånga, våta tunneln vi befann oss i. Precis när tågets strålkastare syntes på håll ropade jag att vi skulle gå på, men när jag vände mig om stod min vän och tryckte in borren i bröstet på sig själv. Jag skrek och sprang fram till honom, men precis då hoppade han framför tåget.

I nästa dröm var jag hemma i det förra huset vi bodde i. En annan god vän var där men plötsligt kände jag på mig att något var fel. När jag försökte ringa hade någon lyft alla telefoner i huset, dörrar och fönster var låsta och jag förstod att hon hade kidnappat mig. Såg däremot att pappas dator var på så jag skrev till min syster på MSN att jag var i knipa.

Sist var jag med i en musikal. Som High School Musical, fast en elak version. Huvudpersonerna var mobbare och Will Smith var ledaren. Han var i samma ålder som nu men bar sina kläder från Fresh Prince i Bel Air. Han och hans basketgäng hackade på alla blyga och funktionshindrade, men jag skulle ansöka till basketlaget för att sätta dit mobbarna. Det jobbigaste i hela drömmen var att jag var konstant illamående och varje gång jag skulle ta en passning vek sig benen och mina byxor gled ned.

Ja, det var väl ungefär det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger

Bloggintresserade