tisdag 8 december 2009

i've gotta feeling Hagrid's is the place to be tonight

Söndagen var till all belåtenhet. Vaknade mellan (ej att misstolkas) två av de underbaraste människorna på denna jord och tittade på Harry Potter och Halvblodsprinsen. Emma fixade toasts och varm O'boy till mig och Lisa och allt var allmänt übermys.

Jag ringde min vän Joakim och frågade vad han hade för sig. Jag är på konstvernissage i Luxemburg för tillfället, viskade han genom luren. Jag är inte ens förvånad. Jag vill vara som han.

Kvällen bjöd på adventskonsert signerat kören Chorus Lin (som firar 25 år som kör) i St Larskyrkan. Trots att vi anlände en kvart i förväg var kyrkan full like a kastrull och vi fick snällt placera våra små bakdelar på golvet intill mittporten. Allt var i alla fall fantastiskt fint, speciellt under "Nu tändas tusen juleljus" i fem (?) kanon och stämsång i bakgrunden. Ungefär hälften av styckena var på latin och sen slutligen encore med "Jul, jul, stråland jul" som kan vara den finaste av alla fina julsånger next to "O helga natt". Om jag inte redan varit frälst hade jag blivit det nu. Höhöh.

1 kommentar:

  1. Man gör vad man kan för mysighetens skull *ler*

    SvaraRadera

Powered By Blogger

Bloggintresserade