fredag 19 februari 2010

rockin the kick

Igår hann vi med bussen och kunde därmed gå på föreläsningen som denna gång hanterade berättelser i media. Till exempel hur TV-nyheterna och olika kvällstidningar framställer händelser för att få oss åhörare/läsare att reagera på olika sätt. Det var i alla fall mighty intressant och jag har nu börjat läsa "Man har skjutit ett lejon" av Maria Wine som ingår i kursen.

Här om dagen läste jag ut "Fyren" av Kristian Pettri. Det är en lättläst resedagbok som berättar om hans besök i fyrar över hela världen och den fick mig att drömma mig bort och tänka på alla platser jag vill åka till. Om man tänker efter kan man ju göra vad som helst. Det är så fantastiskt skönt att tänka så.

Somliga dagar känns allt så ensamt. Även om jag kan resa vart som helst i hela mitt liv kommer jag aldrig ifrån jorden. Och jorden är så hemskt långt borta från allt annat jag inte kan åka till. De flesta dagar gör det det samma, för det är redan så mycket här jag vill göra och jag tror jag kan slå mig till ro någon gång, någonstans. Men ibland får jag så ont i hela kroppen när jag tänker på det.

Tog en runda med hårtrimmern också, så nu ser nacken och bakhuvudet ut som en ananas med hål i (kala fläckar där jag råkade ta för hårt). Har fortfarande kvar en rufsig kalufs på huvudet i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger

Bloggintresserade