lördag 21 november 2009

baby, I'll try, try again

I väntan på nattbussen dök två berusade män i övre medelåldern upp vid hållplatsen. En av dem var kort och mörk, spottade öl mot en buss och verkade allmänt svinig. Den andre var lång som en stång och bar lång beige blottarkappa. De båda kommenterade saker på stationen och irriterade alla andra som väntade på bussen.

Anyway. När den långe skulle gå på snavade han, föll raklång och slog huvudet i kortläsaren. Det såg väldigt kul ut. Busschauffören såg förbryllad på när mannen reste sig med ett leende och valsade iväg mot bussens bakre del. "Tur att man är kort när man ska gå ombord!" pep en dam som var där med ett sällskap, jag gissar att de varit på Harrys.

I övrigt är nattbussresan med buss 540 the bus ride from hell.

4 kommentarer:

  1. haha ååh var as länge sen jag åkte halv 2 bussen ju :O saknart <3<3

    SvaraRadera
  2. heheh ja det blir inte så ofta nu för tiden!

    SvaraRadera
  3. Mitt kontokort på mobilen tog slut i natt (och mitt bankkonto är också tomt så jag kan inte fylla på det förrän jag får lön på onsdag), men jag vill att du ska veta att din inkännande förmåga och dina värmande ord betydde väldigt mycket för mig. Tråkigt att höra att det blev en jobbig bussresa hem. Du får berätta mer när vi ses. Var rädd om dig min vän och hoppas bion blir bra ikväll. Ser fram emot nästa gång vi ses. Kram

    SvaraRadera
  4. Finns typ inget jag ogillar mer än that bus. Tappar lite hopp för mänskligheten.

    SvaraRadera

Powered By Blogger

Bloggintresserade