fredag 20 november 2009

pool and snacks and Paranormal Activity

I onsdags var jag och Vingen i Biljardhallen for some serious action. Det gick faktiskt bra till en början (jag tror nästan han blev lite imponerad när jag satte två bollar i rad), men det slutade mindre bra och han vann. I matchens hetta kom vi på att vi skulle se Paranormal Activity på bio.

Vi var båda lite spända innan, med tanke på all bra kritik som kastats över filmen. Det hela inleddes med en kort text där man tackade Katie och Micahs (som är huvudkaraktärerna) släktingar som givit tillåtelse att visa filmen för allmän publik. Den är nämligen, i sann The Blair Witch Project-anda, filmad enbart med handkamera för en känsla av att allt hänt på riktigt. Liksom den filmen har det också cirkulerat rykten som bekräftar att det är äkta footage vi kommer få se på vita duken.


Micah och Katie har börjat ana att deras hus kan vara hemsökt, så Micah köper en kamera för att kunna filma de övernaturliga händelser som drabbar paret. Så småningom kommer det fram att det väsen som håller låda i huset om nätterna är ute efter Katie. Något som skulle skrämma sk*ten ur mig och få mig att dra därifrån om jag var hon, men de två stannar trots allt kvar för att se anden i vitögat. Eller något. Micah verkar knappt uppskrämd för en sekund när han med cocky röst kommenterar att någon - eller något - gått lös i huset och tagit sönder glasramar och grejer.

Någon på MovieZine skrev att den påminner mycket i handlingen om den svenska filmen Besökarna. Men faktum är att jag blev lite tagen när jag såg Besökarna, till skillnad från Paranormal Activity. Kanske hade det funkat bättre om jag hade släckt ned hela vårt hus och satt mig utan filt i soffan framför TVn alldeles ensam. Att känna sig trygg när man ser en otäck film förstärker inte effekten precis.


Jag passade på att misshandla en smurf.

1 kommentar:

  1. Hur sjutton kan man ge sig på nån som bara är tre äpplen lång? Så in i bomben fegt alltså! Att du inte skäms kvinna!

    SvaraRadera

Powered By Blogger

Bloggintresserade