onsdag 4 november 2009

why is the bedroom so cold?

Ett tecken på vinter är ju kondensmolnen som kommer ut ur munnen när man andas. Jag tycker om det. Det är fint. På min högstadieskola hade vi en liten vit ruta, dit folk gick för att röka och se allmänt tuffis ut. En av mina kompisar sa en gång att "på vintern tycker de (rökrutefolket) att de ser extra coola ut, för då ser det ut som att de röker mer". Hon syftade ju på kondensmolnen. Och det kanske stämmer.

Jag tycker inte det är speciellt gott och jag skulle aldrig få för mig att börja eftersom det dödar långsamt. Men jag tycker faktiskt att det ser tufft ut att röka. Eller, nja, jag ser inte alls tuff ut. Jag tyckte aldrig att rökrutefolket såg det minsta respektingivande ut för att de stod där och blossade, men det här är snarare något jag kommit på i senare dagar.

När de långa och gängliga indiekillarna i London står hukande i svarta stuprör och hatt ser det tufft ut. När deras kvinnliga motsvarigheter gör det ser det också tufft ut. Jag praktiserade i en butik där det jobbade en lång, brittisk äldre herre som stup i kvarten svängde ut bakom dörren och tände en cigarett. Varje gång jag såg honom göra det förvandlades han på vägen till en ung 70-talskille med skinnjacka och gitarr på ryggen. Som Ian Curtis i Joy Division. Minus alla problemen och självmordet. Ungefär.

(bild: hd.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger

Bloggintresserade