måndag 16 november 2009

where my party people at?

Lördagen bjöd på födelsedagsfirande å Josses vägnar. Faktum är att hon i själva verket fyller idag, så ett enormt grattis till henne!<3>

Jag hade på lördagen på mig detta, lockat hår och förvandlades omedelbart till Celine D'Avaron (som förutom att vara anagram av mitt på mitt namn även är mitt franska alter ego). Klänningen sydde jag i fredags, väskan är ett par år gammal från ASOS och skorna är från Kalle P)

Det blev köttfärssås (eloge till Ems) och spaghetti samt vitt vin hos Nillz innan vi traskade mot partybussen. Vi anlände till Platå straxt innan tolv. Vilket inte var någon höjdare. Musikmixarna var tråkiga och ingen dansade. Nedanför mötte jag upp med Lisa, Ems, Ammi (stavning?) och Louise och skuttade iväg till Lascala istället. Där kostade tequilan trettiofem kronor. Träffade två grabbar och började naturligtvis diskutera musik. "Om du skulle få lyssna på en låt - och bara en enda - genom hela ditt liv, vilken skulle det då vara?" frågade jag. De två unga herrarna gav mig obekväma blickar tills en av de svarade "What Katie did med Libertines." "Bra val!" sa jag, så inledde vi en minikör med shoop-shoop, shoop-de-lang-elang...

Precis när jag kom ut från toaletten på nedervåningen stod en lite förfriskad herre och mötte upp. "Jag heter Hussein!" sa han. "Väntar du här på mig, så jag inte tappar bort dig sen?" "Öh. Tyvärr, nej." sa jag och trippade upp för trappan igen. Ett gäng borta i ett hörn kallade till sig mig (och Ems, som dessvärre inte gick att nå för tillfället), jag krönte Louise till prinsessa med mitt diadem och sen fick vi skjuts hem med Lisas pojkvän Micke. På vägen hem förfärade jag och Ems över att orderdisken på Max var hur hög som helst (allvarligt talat, jag fick stå på tå för att kunna se någonting och jag hade klackar). Vid fyra landade jag och Nillz i sängen hemma hos henne och pratade om kvällen som varit. När jag vaknade halv sju på morgonen var hon borta, för jag hade visst slagit reckord i högt snarkande. Hihi.

1 kommentar:

  1. nog för att jag alltid poängterar att det är du som är kort. men den är faktiskt ohälsosamt hög. knappt jag når ju.

    SvaraRadera

Powered By Blogger

Bloggintresserade