fredag 13 november 2009

baby it's violent world

Inatt hade jag en dröm som grabbade sig tag i skinnet och inte släppte förrän flera minuter efter att jag vaknat.

Christian Bale ringde. Till en början lät han jättetrevlig och småpratade, sen började han plötsligt ta upp hemska minnen som jag förträngt. Ett party i USA som slutat som en massaker för att han gått in så djupt i sin karaktär från American Psycho; Patrick Bateman. Alla hade haft jättetrevligt tills han gått lös med sin motorsåg och slaktat alla gäster inom loppet av ett par minuter. Alla utom jag. Först hade han slitit av mig alla kläder, sparkat ned mig mot marken och skrikit "Run away then, doll!" med galen blick.

När Christian berättade detta för mig blev jag först fruktansvärt skakad och la mig i sängen för att fundera på hur jag skulle rädda mig själv. Själva anledningen till att han ringde från början var nämligen för att han skulle ha ett nytt party och jag var bjuden. Efter ett tag kom jag smart nog på att om partyt var i USA spelade det inte någon roll, för om jag bara stannade kvar hemma kunde han inte komma åt mig i alla fall. Christian fortsatte att skicka hotfulla sms och jag kom fram till att jag kanske borde ta bort hans nummer från min kontaktlista. Inte förrän jag skulle ringa polisen och anmäla honom kom jag på att jag nog borde sparat numret och smsen i alla fall.

Vid sex slog jag upp ögonen och stirrade omkring mig, osäker på om han var i rummet och tänkte döda mig. Intressant, med tanke på att jag egentligen visste att allt var en dröm. Dessutom är ju Sir Bale (i min fantasi är han redan adlad) en av mina favoritmän! Inte minst pga hans skådespeleri (höhö).


(bild: "I'm Not There", Paramount Pictures, 2007)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger

Bloggintresserade